Anunt! IMPORTANT pt Revista secretarilor unitatilor administrativ teritoriale

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Anunt! IMPORTANT pt Revista secretarilor unitatilor administrativ teritoriale

Mesaj  Geo la data de Dum Sept 28, 2008 10:44 am

Pentru redactarea revistei secretarului unitatii administrative-teritoriale va rugam sa trimiteti articolele dumneavoastra, in format electronic pe adresa office@secretariuatr.ro si in scris la adresa: Str.Valter Maracineanu nr. 1-3, intrarea 3, sector 1 , Bucuresti.

Revista va avea in jur de 30 pagini.
Puteti trimite si fotografii reprezentative cu evenimente sau peisaje din unitatea administrativa.


Ultima editare efectuata de catre Geo in Mier Iul 22, 2009 4:08 pm, editata de 4 ori

Geo

Mesaje : 13
Puncte : 1
Reputatie : 0
Data de inscriere : 25/09/2008
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului http://www.secretariuatr.ro

Sus In jos

Articol Revista

Mesaj  Geo la data de Lun Sept 29, 2008 9:41 pm

VADE MECUM…!



Unul din atributele ordinii sociale o constituie statutul si rolul fiecarui individ care, avand la baza elementul de predictibilitate actioneaza social in mod rational, ca urmare a faptului, ca sunt siguri de reactiile celorlalti si ca stiu exact ce pot astepta unii de la altii .
Pe de alta parte, actorii sociali, o parte din acestia, ca purtatori ai prerogativei functiei publice, implica respect si considerare din partea puterii, putere, care prin norme stabileste modele etice, culturale, juridice, morale, etc.
Capacitatea de reprezentare a unor grupuri de actori sociali, in cazul nostru secretari ai unitatilor administrativ-teritoriale se poate realiza numai prin constituirea unei uniuni profesionale formale.
Orizontul de asteptare al secretarilor unitatilor administrativ- teritoriale de a se unii intr-o federatie profesionala a fost mare.Iata ,ca acest deziderat a fost transformat in realitate cu ocazia primului Congres al Federatiei Secretarilor Unitatilor Administrativ-Teritoriale din Romania care a avut loc la Bucuresti in 9-10 august 2008.
Consider ca acest forum al secretarilor unitatilor administrativ – teritoariale din Romania a pus bazele unei federatii profesionale importante, care in scurt timp, dupa opinia mea, va reuni pe absolut toti secretarii unitatilor administrativ – teritoriale din Romania astfel incat aceasta sa devina cea mai reprezentativa si unica asociatie profesionala pe scena publica din Romania.
Aceasta federatie, a luat fiinta ca o antiteza a unor incercari timide din partea unor confrati de a infiinta diferite asociatii pe diferite criterii, sau sub egida altor organisme, care nu au nimic comun cu interesele legitime ale unui corp profesional cu rol cardinal in functionarea formala si informala a administratiei publice locale.
Cunosc deasemenea ,ca in cateva judete ale tarii ( exemplul judetului Cluj,Mures,Maramures,Bacau s.a.) functioneaza de mai multi ani asociatii ale secretarilor unitatilor administrativ- teritoriale cu o activitate laudabila, asociatii pe care le invitam sa adere la federatia nationala.
Locul nostru, al secretarilor unitatilor administrativ – teritoriale, este aici, ca facand parte “ in corpore” din Federatia Secretarilor Unitatilor Administrativ- Teritoriale din Romania
( FSUATR), la baza careia vor sta agentiile judetene, care se vor infiinita in cursul lunilor septembrie- octombrie 2008 in fiecare judet.
Deasemenea, tot in aceasta idee, dind dovada de un adevarat “ imperialism de inteligenta” secretarii unitatilor administrativ- teritoriale din Romania trebuie sa inteleaga necesitatea si oportunitatea acestui organism profesional natioanl in viata lor, indiferent ca sunt secretari de comune, orase, municipii sau judete. Trebuie ca acest corp profesional sa inteleaga pentru totdeauna ca numai prin únitate si vointa comuna, demersurile acestuia vor determina clasa politica sa reconsidere rolul si local secretarului unitatii administrativ- teritoriale in sistemul administratiei publice si sa transforme toate notiunile vagi si incerte relativ la aceasta functie, intr-un concept integrat european ,care sa nu mai conduca la masuri arbitrare si confuze ca astazi.
Avand la baza adevaruri axiomatice, potrivit carora secretarul unitatii administrativ-teritoriale constituie punctul de referinta si “ regizorul” autoritatilor publice locale, ma indreptateste sa fac apel la o rationalitate crescanda din partea tuturor colegilor secretari de a achiesa la acest demers institutional, in sensul de a ne indrepta eforturile spre un singur reprezentant profesional, acesta fiind Federatia Secretarilor Unitatilor Administrativ- Teritoriale din Romania.

Asa ca …VADE MECUM!

Cu stima,

S E C R E T A R AL COMUNEI NADES,JUDETUL MURES


Ultima editare efectuata de catre Geo in Mier Iul 22, 2009 4:09 pm, editata de 2 ori

Geo

Mesaje : 13
Puncte : 1
Reputatie : 0
Data de inscriere : 25/09/2008
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului http://www.secretariuatr.ro

Sus In jos

Un nou Articol

Mesaj  Geo la data de Joi Oct 02, 2008 10:25 am

VOTUL CVASIUNINOMINAL,UN CONTRACT DE ASOCIERE IN PARTICIPATIUNE ?



Domitius Ulpianus, cel care pentru prima data,prin celebra definitie,“publicum ius este quod ad statum rei romanae spectant,privatum quod ad singularum utilitate pertinent” a facut o clasificare a dreptului, in drept public si drept privat,cred ca ar avea oarecare reticenta in a recunoaste veridicitatea celor enuntate ,daca ar fi contemporanul nostru si ar avea statutul de “alegator” la 30 noiembrie 2008,bineinteles,cunoscind perfect,in calitate de asesor al celui mai celebru jurisconsult al antichitatii, Papinius, prevederile Legii nr.35/2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si pentru modificarea si completarea Legii nr.67/2004 pentru alegerea administratiei publice locale,a Legii administratiei publice locale nr.215/2001 si a Legii nr.393/2004,privind statutul alesilor locali,act normativ cunoscut si sub denumirea de lege a votului uninominal.
Desi, celebrul profesor Paul Negulescu in lucrarea sa ,Tratat de drept administrativ,pleda pentru mentinerea impartirii romane a deptului,se pare, ca originalitatea romaneasca pune in “pericol”celebra impartinere ulpiana,folosind ca metoda ‘tangajul juridic”.Toate acestea,in scopul evitarii unei coliziuni de factura istorico-juridica cu doctrine si notiuni consacrate in materie si descoperirea unor apropieri cavasiidentice intre norme juridice de drept public si norme juridice de drept privat.
Este binecunoscut faptul ca regimul politic al unei natiuni este rezultatul sistemului de vot practicat in tara respectiva si invers.
Astfel,regimului semiprezidential existent in Romania,ii corespunde in mod obiectiv, sistemul de vot uninominal in doua tururi de scrutin,sistem de vot practicat cu succes la alegerile locale,dar numai pentru alegerea primarilor si a presedintilor consiliilor judetene,precum si la alegerile prezidentiale.
Intrebarea,care constituie titlul acestui articol mi-am pus-o si am pus-o,in momentul in care am considerat ca raportul juridic ce se naste intre candidat si formatiunea politica care-l propune sa candideze intr-un colegiu,are la baza,pe linga o corespondenta biunivoca si o intelegere consensuala , intuituu personae,in care formatiunea politica (in calitate de asociat)ii ofera colegiul si il pune la dispozitia candidatului(in calitate de asociant),beneficiul comun(una din conditiile contractului de asociere in participatiune) fiind cistigarea alegerilor, care profita ambelor parti.
Asociantul,in speta candidatul,este cel care in numele asociatului(formatiunea politica),prin persuasiune si alte mijloace de comunicare,convinge tertii,in speta alegatorii,ca in nume propriu,dar pe seama formatiunii politice,sa obina cit mai multe voturi(profit)pentru a putea fi ales.
Si pentru ca analogía sa conduca chiar la confuziune,este de remarcat ca exista si un aport in natura(cens pecuniar) la constituirea asociatiei(candidat+formatiune politica)in sensul ca asociatul(formatiunea politica)depune in pe seama asociantului ,intr-un cont al Autoritatii Electorale Permanente ,5 salarii minime brute pe tara pentru fiecare candidat.
O singura chestiune nu este in concordanta cu continutul contractului de asociere in participatiune si anume caracterul partilor,deoarece in speta supusa discutiei, relativ la votul cvasiuninominal, ambele parti sint fatise,pe cind in contractul de asociere in participatiune o parte este asociat fatis,iar cealalta parte este asociat ocult.
In cazul candidatilor independenti,acestora li se aplica regulile Contractului Social al lui Jean Jaques Rousseau,avind la baza teoria potrivit careia contractul social este contractul tuturor si intre toti,avind ca scop realizarea libertatii individului.Si in cazul candidatului independent se aplica regula censului pecuniar.
Desi votul uninominal a constituit pentru clasa politica romaneasca o tema in care au fost angrenate multiple mijloace materiale si cognitive,antrenind la elaborarea proiectului de act normativ toate formatiunile politice,inclusiv societatea civila ,dupa opinia mea,feed-back-ul nu este in concordanta cu orizontul de asteptare a cetateanului-alegator.
Legea nr.35/2008, reglementeaza dupa opinia mea,un vot cvasiuninominal si este rezultatul unui compromis intre fortele politice romanesti in urma caruia,alegatorul,subiectul activ in procesal electoral nu-si poate exercita in totalitate, un drept politic fundamental,dreptul de a alege.
In loc ca alegatorul sa se prezinte la vot pentru a alege,el introduce in urna un ipotetic vot,o ipotetica optiune,deoarece nu este sigur ca cel pe care l-a votat va fi si ales.Aceasta asertiune are la baza o conceptie democratica fundamentala potrivit careia nici un om nu este suficient de bun pentru a guverna un alt om fara consimtamintul acestuia(Abraham Lincoln)
Desi in lansarea votului uninominal au raspuns prezent toti actorii politici,obiectivul esential fiind schimbarea clasei politice ,consider ca votul cvasiuninominal din 30 noiembrie a.c nu va conduce in totalitate la acest deziderat,deoarece rezultatul scrutinului exprima numai in parte vointa electoratului ,restul fiind rezultatul aritmetic al unui vot reprezentativ.
Astfel,in loc ca alegerile parlamentare sa conduca la o adunare deliberativa ,in care parlamentarii sa se bucure de sansa de a face ceva,printre acestia ,ca rezultat al imperfectiunii legii,vor fi si parlamentari care beneficiaza de sansa de a fi cineva!
In acest context,incerc sa cred ca si de aceasta data cunoscuta butada americana potrivit careaia”orice nou congresman isi petrece prima saptamina mirindu-se cum a ajuns acolo si restul timpului mirindu-se cum au ajuns acolo ceilalti membri ai Congresului” este de actualitate si la noi,mai ales ca timpul mirarii va fi aproximativ egal cu cel american,intrucit Congresal american are 535 membri , iar Parlamentul Romaniei are 469 membri.
In concluzie,astept raspuns din partea cititorilor revistei la intrebarea pusa:Votul cvasiuninominal,un contract de asociere in participatiune?

jr.IULIAN BADEA
Secretarul comunei NADES,judetul MURES

Geo

Mesaje : 13
Puncte : 1
Reputatie : 0
Data de inscriere : 25/09/2008
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti

Vezi profilul utilizatorului http://www.secretariuatr.ro

Sus In jos

Salut

Mesaj  scm_mbb la data de Vin Mar 20, 2009 8:31 pm

Sunt cel mai nou pe forum. Am intrat doar sa va salut si sa va doresc o zi buna. Sper ca voi fi activ.

scm_mbb

Mesaje : 28
Puncte : 51
Reputatie : 0
Data de inscriere : 20/03/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Anunt! IMPORTANT pt Revista secretarilor unitatilor administrativ teritoriale

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum