Propuneri pentru art. 4 din proiect

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Propuneri pentru art. 4 din proiect

Mesaj  scm_mbb la data de Dum Mar 29, 2009 10:33 am

I: Partea introductivă
Prevederi din proiect:
Art.4. Secretarul unităţii administrativ-teritoriale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
Varianta propusă: - se reformuleză
Art.4. (1) Secretarul unităţii administrativ-teritoriale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
Motivare:
Este necesar introducerea unui nou aliniat, alin. (2).
*
* *

II: Punctul 5
Prevederi din proiect:
5. a asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi a persoanelor interesate a actelor prevăzute la lit.a), în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Varianta propusă: - se completează
5. a asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi a persoanelor interesate a actelor prevăzute la lit.a), în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
*
* *
III: Punctul 7
Prevederi din proiect:
7. coordonează compartimentul juridic, de stare civilă, autoritate tutelară, seviciul public local de evidenţă a persoanelor, asistenţă socială şi de secretariat;
Varianta propusă: - se elimină

Motivare:
1. Varianta actualizată a L. 215/2001 nu mai prevede acest atribut al secretarului.
2. Nu există vreo prevedere expresă de subordonare a compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al primarului secretarului.
3. A fortiori:
a) art 77, din varianta actualizată a Legii 215/2001, face disticnţie clară între cel patru instituţii (Primarul, viceprimarul, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi aparatul de specialitate );
b) art. 21 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 215/2001 prevede:
(2) În justiţie, unităţile administrativ-teritoriale sunt reprezentate, după caz, de primar sau de preşedintele consiliului judeţean.
(3) Primarul, respectiv preşedintele consiliului judeţean, poate împuternici o persoană cu studii superioare juridice de lungă durată din cadrul aparatului de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judeţean, sau un avocat care să reprezinte interesele unităţii administrativ-teritoriale, precum şi ale autorităţilor administraţiei publice locale respective, în justiţie. ( Într-o u.a.t., unde am funcţionat ca secretar al comunei, am reprezent CL şi primăria în instanţă. Urmare a numeroaselor termene, nu mi-am îndeplinit atribuţiile de serviciu, şi, urmare a unui control făcut de către instituţia prefectului, mi s-a atras atenţia că ocupaţia mea este de secretar al comunei, nu de consilier juridic al primarului).
c) Unii aleşi locali (primari şi consilieri) nu fac distincţie între: a asigura, a coordona, a organiza, a desemna (v. art. 117 lit. h din L. 144/2007) a intermedia (v. Art. 39 alin (3) din L. 215/2001) etc., ca atribute specifice funcţiei de de conducere şi spun secretarului: Fă! E obligaţia ta.
*
* *

IV: Punctul 11
Prevederi din proiect:
11. întocmeşte, ţine evidenţa şi eliberează acte de naştere, de căsătorie, de deces şi eliberază certificate doveditoare, cu excepţia unităţilor administrativ-teritoriale unde este înfiinţat serviciul public de evidenţă a persoanelor;
Varianta propusă: - se elimină

Motivare:
1. Subscriu punctului de vedere al confratele nostru administratie publica potrivit căruia .... Acest compartiment care de-a lungul anilor şi-a diversificat activitatea nu mai putea fi dus de secretarul comunei ....
2. Până în urmă cu 2 ani eram într-o comună de categoria a III, unde aveam şi acest atribut, dar, se înregistrau, într-un an:
a) 0 naşteri (una şi aceea accidental în 3 ani).
b) 8-12 căsătorii
c) 15-20 de decese
d) cca 50-60 de menţiuni
e) în îndeplinirea acestei atribuţii eram ajutat de doi angajaţi din aparatul de specialitate al primarului.
3. În prezent sunt într-o comună care a avut casă de naşteri, ceea ce a dus la înregistrări anuale şi de peste 2.800 de naşteri. Ofiţerul sării civile are în acest an, în registrul de intrări-ieşiri, cca 300 de poziţii până în prezent.
4. Ref: la prevederea din proiect:... cu excepţia unităţilor administrativ-teritoriale unde este înfiinţat serviciul public de evidenţă a persoanelor
- în organigramă este prevăzut înfiinţarea acestui serviciu, dar sunt convins că acest serviciu nu se va putea înfiinţa
- în prezent, pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie şi unul de conducere (art. XVI akin. (2) lit. b) din L. 161/2003. Nu cred că oraşele mici au puterea financiară să înfiinţeze astfel de serviciu.
- se va auzi, din nou, : Nu ştiu ce faci d-le primar, dar morţii din comună iar circulă pe strazi!
*
* *

V: Punctul 15
Prevederi din proiect:
15. alte atribuţii prevăzute de lege sau de către prefectul judeţului prin fişa postului.
Varianta propusă: - de modificare şi completare
15. alte atribuţii prevăzute de lege sau de către prefectul judeţului în conformitate cu prevederile legale şi cuprinse în fişa postului.
Motivare:
1. Se ştie cât de „apolitici” sunt prefecţii.
2. Fără a se stipula ... în conformitate cu prevederile legale ... se pot da atribuţii secretarului şi în afara fişei postului. De ex. Secretarul să se pună toate diligenţele necesare ca primarul să migreze la un anumit partid, etc.

*
* *

V: Aliniat nou
Prevederi din proiect: - nu există
Varianta propusă: - de completare
După alin. (1) se introduce un nou alineat care va avea următorul cuprins:
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (1) precum şi pentru soluţionarea altor aspecte din activitatea secretarului consiliul local, respectiv consiliul judeţean va organiza un aparat permanent de lucru, aflat în subordinea secretarului, format din:
a) până la 2 persoane la nivel de comună, în funcţie de categorie
b) 3 persoane la nivel de municipiu/oraş
c) 4 persoane la nivel de reşedinţă de judeţ
d) 5 persoane la nivel de judeţ.

Motivare:
Aşa după cum am mai spus, propunerile mele de modificare a proiectului de statut se raportează la situaţiile şi faptele concredte cu care m-am/mă confrunt.
Aştept părerea voastră faţă de acest alineta, şi nu numai.
Motivarea mea are cauze obiective:
- In primul trimestru al anului acesta am deja 42 de hotărâri adoptate.
- Primarul localităţii, în loc să-mi solicite sprijin de specialitate la redactarea proiectelor, aşa preved actele normative (v. OG nr. 35/2002) dispune întocmirea şi redactarea proiectelor.
- Singurul srijin de care „beneficiez” din parte aparatului său de specialitate al primarului la atributul meu de a asigura procedurile de convocare a consiliului local este acela de a comunica consilierilor invitaţiile la şedinţă prin unul din cei doi poliţişti comunitari.

scm_mbb

Mesaje : 28
Puncte : 51
Reputatie : 0
Data de inscriere : 20/03/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

aparat permanent de lucru

Mesaj  suat_ms la data de Dum Mar 29, 2009 3:21 pm

Consider o idee binevenită introducerea alin. (2) la art.4. Sunt de aceeaşi părere cu argumentarea ta, de altfel am scris şi eu de acest aspect, dar această propunere chiar este mai bună.

suat_ms

Mesaje : 8
Puncte : 16
Reputatie : 0
Data de inscriere : 25/03/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

propuneri art.4

Mesaj  administratie publica la data de Mar Mar 31, 2009 2:48 pm

In sfirsit un coleg care se "ia" tare de art.4! Am facut si eu niste propuneri dar una de-a ta chiar mi-a placut si este necesara adica in realizarea atributiilor secretarul sa dispuna de un aparat permanent de lucru. Este inadmisibil sa fim confundati tot timpul cu un secretar de birou care face corespondenta si lipeste plicuri( ma refer la dispozitiile primarului si hotararile consiliului local precum si la cele de la starea civila). Sunt total de acord cu eliminarea atributiilor de stare civila. Nu mai e cea fost inainte de 1989, cand secretarul numai executa ordine de sus ( in conditiile de astazi daca nu citesti legislatia esti mort) nici in ceea ce priveste volumul de munca la starea civila si nici atributiile secretarului, care sunt mult mai diversificare in conditiile descentralizarii . Am fost pus in situatia sa raspund cetatanului care avea de declarat un deces ca "acum nu pot pentru ca intru in sedinta consiliului local" sau sa scriu un act de stare civila ( si se stie cu cata atentie trebuie facut acest lucru) iar prin biroul meu sa se perinde diferite persoane cu diverse probleme ( inclusiv functionari ai primariei). Activitatea de stare civila, prin importanta ei ( daca constientizeaza cineva) trebuie efectuata de catre un compartiment specializat, in conditiile in care cu noul Cod civil o sa ne incarcam si cu divortul in cazurile fara minori. In ceea ce priveste atributiile secretarului u.a.t acestea sa fie precizate prin lege , nu de prefect, nu de primar, nu de consiliul local. Prietenii stiu de ce! Referitor la salarizare , e jignitor
ceea ce se intimpla acum, in comparatie cu functionarul public de executie sau ,de ce nu, cu directorul scolii generale care are salariu ( mult mai mare) decat al secretarul u.a.t.!!!!!!!!!!! Sa auzum de bine si..... mai vorbim. Pe forum.

administratie publica

Mesaje : 4
Puncte : 5
Reputatie : 0
Data de inscriere : 10/03/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

aparat de lucru

Mesaj  suat_ms la data de Mar Mar 31, 2009 9:39 pm

Haideţi să privim această propunere şi prin altă prismă, şi anume: Dacă secretarul este singurul funcţionar public prin activitatea căruia se realizează asigurarea continuităţii în administraţia publică locală, trebuie să avem în statut prevederi legale bine gândite în acest sens. Eu zic că acest lucru este posibil numai dacă aparatul de specialitate al primarului redevine aparatul primăriei şi dacă va fi condusă de secretar, şi nu direct subordonat primarului. Dacă privim administraţia locală numai prin prisma activităţilor, atribuţiilor secretarului atunci este foarte bine să avem un aparat de lucru al nostru (al secretarului) separat cum ai propus.
Vă rog să analizaţi problema şi prin aceste două aspecte, pentru că trebuie să ne gândim nu numai la interesul secretarului u.a.t. ci şi la bunul mers al administraţiei în general şi nu în ultimul rând pentru o bună "deservire" a comunităţii locale. Scrieţi-vă părerile, argumentările în acest sens, ca să ajungem la o propunere în consens. Eu cred că putem să-o facem, împreună ......

suat_ms

Mesaje : 8
Puncte : 16
Reputatie : 0
Data de inscriere : 25/03/2009

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Propuneri pentru art. 4 din proiect

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum